Kuluttajat pitävät yhä kiinni rahoistaan
Ostoaikeet eivät näytä lisääntyneen vielä Suomessa. Lähinnä remontointi- ja puutarhatarvikkeiden kysyntä on kasvussa.
Moni suomalainen on vielä varovainen ostokäyttäymisessä. Harva aikoo lisätä ostamistaan, vaikka koronaviruksen leviäminen näyttää hiipuvan.
Tämä käy ilmi markkinointiyhtiö Omnicom Media Group Finlandin tiedoista. Omnicom ja Houston Analytics ovat rakentaneet kuluttajien ostokäyttäytymistä seuraavan verkkopalvelun yritysten käyttöön ja tiedot tarjotaan talouskriisi.fi -palvelun kautta.
Julkaistavat tiedot perustuvat puhelinhaastatteluihin ja Googlen hakukonetrendeihin.
Ostoaikeet ovat hieman lisääntyneet urheilu- ja retkeilyvälineissä, puutarhanhoitoon liittyvissä tuotteissa, rakentamisen ja remontoinnin tuotteissa sekä sisustamistuotteissa. Myös kotimaan luontokohteissa vierailu on lisännyt kiinnostusta.
Yleiskuva ostokäyttäytymisessä on kuitenkin vielä odottava.
Tarkemmin tuloksia voi tutkia verkkopalvelusta. Omia havaintojasi kuluttajakäyttäytymisestä voit kertoa kommentoimalla juttua.